lørdag den 11. januar 2014

Ferie :-)

Så kommer der da lige et opslag mere ;-)

I det her opslag vil jeg bare lige skrive lidt om hvordan det er gået i ferien, med jul og sådan.

Jeg har holdt jul for første gang i udlandet, og det var en kæmpe omvæltning for mig. Det var MEGET anderledes end jul i Danmark. Jeg fik dog sneget et traditionelt dansk juletræ ( ja et rigtigt træ, ikke plastik... WOW).
Men altså, alt i alt har juletiden været hyggeligt nok, men har savnet følelsen af "rigtig" jul.
Vi holdte faktisk jul den 21 december, det skal lige siges at det ikke er normalt her. Det var bare fordi at de kan godt lide at holde jul sammen hele familien, og det var lige den dag det passede sammen. Vi var 22 personer alt i alt, så det var en hel del. Først spiste vi, og maden er jo god, men en kalkun er altså ikke oppe på and og flæskestegs niveau.
Om aftenen læste vi højt fra bibelen, altså julehistorien om da Jesus blev født. Og imens vi læste op, så satte vi alle figurerne fra historien ind i stalden, det var faktisk sjovt nok.
Og bagefter åbnede alle gaver, jeg fik penge og et par natbukser??? Men de er faktisk mega dejlige at have på... Nå men efter det blev alle bare og snakkede lidt, og bagefter tog alle gæsterne hjem.

Den 24 december var vi kun Dona, Austin og mig. Det føltes ikke rigtigt som jul da vi kun var 3 personer, men det var nu super hyggeligt alligevel. Vi spiste julemiddag og hyggede resten af aftenen.
Men men men, nu kommer det gode, om morgenen d. 25. skulle vi åbne gaver. Og gæt hvem der var heldig at få en guitar i julegave (jep det er så mig).
Så jeg har så prøvet at lære at spille guitar her i ferien, jeg synes det går meget godt, selvom det er svært at skifte mellem akkorder(og det gør pænt ondt i fingrene hvis man spiller for længe).

Nytårsaften lavede vi slet ingenting, det var ret underligt. Men de plejer aldrig at lave noget, så man sad bare lidt der og tænkte "skal vi ikke lave noget" ??
Men det er jo sådan de gør her i mit område. Men det var stadig en underlig følelse at bare sidde og lave ingenting nytårs aften!

Men men men, det bedste af hele ferien er at vi faktisk har haft en hel uges ekstra ferie. Vi har nemlig haft "snefri", og med det mener jeg de 2 første dage 2-3 cm sne, resten af ugen INGENTING, højst en centimeter i små klatter.

I løbet af ferien har jeg også fået pakker, med både slik og julepynt og jeg ved ikke hvad, så det var super dejligt lige at få skruet julehumøret op!

Ellers har jeg det fint og starter i skole på mandag, hvis der da ikke er "koldt" eller "sne".

Ingen kommentarer:

Send en kommentar