søndag den 2. marts 2014

Hvordan det går i Pensacola

Så er det langt om længe blevet tid til at igen skrive et opslag på bloggen. Har ikke fået skrevet i et stykke tid. Jeg har lavet en hel masse ting mens jeg har været her, så jeg vil lige prøve at skrive lidt om nogle af de vigtigste ting, bare lige kort. Da jeg kom her faldt jeg hurtigt godt til og folk i skolen er generelt flinke, man skal bare sige man er udvekslingsstudent, og så vil de fleste gerne snakke. Skolens bygninger er gamle, og teknologien er heller ikke så god. Men alt fungerer nu helt fint uden whiteboards og computere. Jeg har drivers education i skolen, så jeg har allerede fået min drivers permit, så nu kan jeg begynde at lære at køre. Jeg har kun kørt 2 gange, og nu er jeg ”cleared” til at køre med andre elever der allerede har et kørekort, uden at skulle køre med læreren. På vores skole er vi 4 udvekslingsstudenter, Malte og Max fra Tyskland, David fra den Tjekkiet, og så selvfølgeligt mig. I starten da jeg kom til Pensacola var der ikke så varmt, vi var helt nede på minusgrader, men nu er vi allerede oppe over 20 grader nogle dage, så det bliver bare bedre og bedre. I weekenderne plejer jeg at være sammen med venner, vi tager i centret, på stranden, i biografen eller bare er hjemme ved mig og ser film. Jim og Max er rigtigt flinke, og vi har det sjovt sammen. Så er der også snart Prom her, så jeg skal til at finde en ny date, når jeg ikke kan tage til prom med hende fra Kentucky hehe J . Men ellers går det bare stille og roligt med at passe skolen og hygge i weekenderne. Maltes områderepræsentant har jeg også mødt og overnattet ved sammen med Malte, hvor vi grillede og så en dansk film ”Jagten/The Hunt”. Her i weekenden ar der været festival, ”Mardi Gras” også kaldet ”Fat Tuesday” den sidste dag man kunne spise kød inden Lent. Der var en stor parade med vogne med lys i, og så kastede de plastic perlekæder ud til alle. Så vi endte med at gå hjem med mindst 20 plastichalskæder hver, det var super sjovt. Vejret er begyndt at blive bedre, så vi kan begynde at være mere udenfor, så det er super dejligt.

Ellers er der ikke meget mere at sige end jeg nyder det her, og har det godt. Jeg håber alle jer i Danmark har det godt, og jeg ser frem til at se jer alle. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar